Codziennie pracujemy nad nowymi narzędziami, które pomagają optymalizować kampanie i zwiększać efektywność Waszych działań reklamowych. Dziś chcemy przedstawić kilka aktualizacji, które zostały opublikowane na Platformie WP Ads w ostatnich tygodniach.
Nowe możliwości targetowania kontekstowego
Targetowanie to klucz do sukcesu każdej kampanii reklamowej. Aby jeszcze bardziej dopasować treści reklamy do odpowiednich odbiorców, rozszerzyliśmy możliwości targetowania kontekstowego. Co to oznacza?
Teraz użytkownik może zdecydować, na których domenach lub artykułach będą się wyświetlać reklamy. Może także wykluczyć te obszary, które nie są zgodne z daną marką, co pozwoli na lepsze dopasowanie treści reklam do kontekstu i zainteresowań użytkowników.
Oprócz targetowania kontekstowego istnieje możliwość wyświetlania kampanii tylko na wybranych witrynach lub ekspozycja na wszystkich serwisach bez ograniczeń.
Kreator kampanii odsłonowej
Nowość, która pojawiła się w Panelu WP Ads to kreator kampanii odsłonowej, dzięki któremu planowanie reklam jest jeszcze prostsze. Narzędzie umożliwia wybór różnych formatów reklamowych w ramach jednej kampanii.
Jakie możliwości oferuje?
- podczas zamawiania kampanii użytkownik może dodać wiele z popularnych formatów reklamowych (halfpage, bilboard, skyscraper i inne) zarówno w postaci klasycznych statycznych banerów jak i kreacji rich-mediowych. Do wyboru są maksymalnie 3 formaty z każdej kategorii, które można dowolnie łączyć.
· kalkulator zasięgu – dzięki tej funkcji można wyestymować zasięgi, które osiągnie kampania, wybierając określone formaty, opcje targetowania, czy grupy docelowe. To przydatne narzędzie, które pozwoli szybko ocenić potencjał kampanii i zoptymalizować ją pod kątem efektywności.
• rozliczenie za widzialne odsłony – użytkownik płaci tylko za rzeczywiste, widzialne wyświetlenia reklam, które dotarły do odbiorców.
Głównym celem reklam skonfigurowanych w kreatorze jest pozyskiwanie ruchu na stronę oraz budowanie zasięgu.
Instream Video Ad w rozliczeniu CPV
Do tej pory reklama wideo w WP Ads była rozliczana w modelu CPM (Cost Per Mille), co oznaczało płatność za każde 1000 wyświetleń. Teraz wprowadziliśmy nowy model rozliczeniowy – CPV (Cost Per View), w którym użytkownik płaci tylko za obejrzane w 100% wideo. W modelu CPV można zyskać pewność, że koszt reklamy jest ponoszony wyłącznie za zaangażowanych odbiorców, którzy zobaczyli przekaz w całości.
Reklama wideo ma na celu budowanie świadomości marki, a do jej największych korzyści należy:
- Średnia widoczność 74% (widzialność wg standardu IAB 50% playera przez min.2 sek)
- Średnie pełne odtworzenia 70%
- Średnia klikalność: 0,5-1%
Wszystkie nowości są już dostępne dla użytkowników WP Ads. Wystarczy zalogować się do Panelu i zaplanować kampanię. W razie pytań zachęcamy do kontaktu z naszym działem Pomocy, który jest do dyspozycji i chętnie pomoże w konfiguracji reklam.