Czy budowanie świadomości marki ma sens w 2025?

.
.
Źródło zdjęć: © Pixabay

17.01.2025 13:35, aktual.: 11.03.2025 15:43

W świecie, w którym konsumenci są nieustannie bombardowani komunikatami reklamowymi, świadomość marki nabiera kluczowego znaczenia. W dzisiejszym wpisie odpowiemy na pytanie, czym dokładnie jest świadomość marki i czy warto się skupić na tym aspekcie budowania biznesu.

Brand awareness, czyli świadomość marki to stopień, w jakim odbiorcy rozpoznają i zapamiętują Twoją markę. Budowanie świadomości to długotrwały proces, dzięki któremu marka staje się rozpoznawalna, a jej obecność w życiu konsumentów – bardziej naturalna.

Dlaczego świadomość marki jest ważna?

1. Wpływ na podejmowanie decyzji zakupowych - konsumenci w pierwszej kolejności wybierają produkty lub usługi, które budzą w nich pozytywne skojarzenia i są im znajome.

2. Wyróżnienie na tle konkurencji - w przypadku, gdy kilka produktów ma podobne właściwości, to właśnie silna marka ma decydujący głos. Ponad to konsumenci często są gotowi zapłacić więcej za produkty marki, która wzbudza ich zaufanie.

3. Budowanie lojalności- Firmy z wysoką świadomością marki mają większe szanse na zbudowanie lojalnej bazy klientów. Konsumenci często wracają do marek, które znają i cenią, co w dłuższej perspektywie pozwala na zwiększenie wartości życiowej klienta (LTV).

Screen
Screen© WP Ads

Narzędzia do budowania świadomości marki w WP Ads

W WP Ads oferujemy szeroką gamę formatów wizerunkowych, które w skuteczny sposób przyczyniają się do budowania świadomości wśród użytkowników.

Formaty ukierunkowane na Świadomość marki zostały podzielone na 3 typy: kampanie odsłonowe, flat fee oraz kampanie wideo.

Kampanie odsłonowe:

Screen
Screen© WP Ads

Mega reach - dzięki naszemu kreatorowi zamówienia kampanii odsłonowej zyskujesz pełną kontrolę nad swoją reklamą. Możesz wybrać formaty, zdecydować, gdzie będą widoczne i precyzyjnie określić grupę docelową.

Sticky Ads Mobile
Sticky Ads Mobile© WP Ads

Sticky Ads Mobile - reklama zapewnia doskonałą widoczność na urządzeniach mobilnych, ponieważ jest "przyklejona" do góry lub dołu ekranu na artykułach Wirtualnej Polski.

Flat fee
Flat fee© Licencjodawca

Flat Fee to jeden z modeli rozliczenia za kampanie reklamowe, który polega na pobraniu stałej opłaty, w zamian za określony czas emisji reklamy w wybranej przestrzeni na stronie. Rozwiązanie ma na celu ułatwienie planowania kampanii reklamowych, a także zapewnienie większej przejrzystości wydatków.

Instream Video Ad
Instream Video Ad© WP Ads

Jeden z najbardziej angażujących formatów. Instream Video Ad to reklama wideo emitowana przed materiałami redakcyjnymi na serwisach i aplikacjach Wirtualnej Polski Media. Dzięki emisji multiscreen przekaz pojawia się na urządzeniach desktopowych, mobilnych i Smart TV, zapewniając pełną widoczność i maksymalny zasięg.

Budowanie świadomości marki to długoterminowy proces, który w 2025 roku nadal powinien być istotnym elementem w strategii rozwoju każdego biznesu. Inwestowanie w rozpoznawalność marki może przynieść wielowymiarowe korzyści, który pozwolą przeniknąć do świadomości odbiorców i zyskać ich zaufanie w dynamicznie zmieniającym się rynku. W WP Ads dostarczamy biznesom nowoczesne narzędziaprofesjonalne wsparcie, ponieważ zależy nam, aby pomóc Wam osiągać założone cele.

Źródło artykułu:WP Holding
Wybrane dla Ciebie